איילון מרכז, צפון, דרום ומזרח

  • גרסת הדפסה
  • דואר אלקטרוני

ציר האיילון (דרך מס' 20), פרויקט הדגל של החברה, הוא עמוד השידרה התנועתי של המטרופולין כולו: דרך פרברית מהירה שחוצה את מטרופולין תל-אביב מאזור נתניה ועד אזור יבנה ומשמשת מנוף כלכלי מרכזי בפיתוחו.

איילון מרכז (מחלף קיבוץ גלויות והחיבור לכביש מס' 1 עד מחלף גלילות): פועל כבר יותר מעשר שנים ומשמש העורק המרכזי של התנועה למרכז תל-אביב. בקטע זה לבדו עוברים כ-750 אלף כלי רכב ביממה.

איילון דרום (מחלף קיבוץ גלויות עד מחלף חולות והחיבור לכביש מס' 4 באזור יבנה): פועל שנים אחדות ובקרוב יושלמו כל המחלפים שלאורכו. הכביש יתחבר לכביש חוצה ישראל באמצעות כביש הרוחב מס' 431.

איילון צפון (ממחלף גלילות עד אזור נתניה) כיום פתוח לתנועה צפונה עד כפר שמריהו. הכביש יתחבר לכביש חוצה ישראל באמצעות כביש הרוחב מס' 531. ביולי 2004 אישרה הממשלה להאריך את הכביש צפונה, תוך שמירה על אתרי הטבע לאורך התוואי. המשך הכביש עד אביחיל (מצפון לנתניה) מצוי בשלבי אישור ותחילת הסלילה צפויה ב-2009.

איילון מזרח (אזור מרכז הירידים עד מחלף התקווה): בשלבי תכנון ראשוניים. הכביש יתחבר לכביש מס' 5 מצפון לפתח תקווה ומשם לכביש מס' 6 (חוצה ישראל).

מערכת בקרת התנועה באיילון

בשנת 1999 החלה לפעול בנתיבי איילון המערכת המשוכללת ביותר בישראל לבקרת תנועה, המספקת מידע בזמן אמת על זרימת התנועה. המידע מועבר לנהגים באמצעות שילוט אלקטרוני ומשמש גם את המשטרה ואת הרשויות המקומיות. המערכת כוללת 13 מצלמות המופעלות מחדר בקרה מרכזי, מאות גלאים המדווחים על מהירות התנועה וכמויות הרכב, 14 שלטי הודעות מתחלפות ו-90 תמרורים אלקטרוניים.

מערכת הבקרה מכסה היום את כל ציר איילון מרכז, מהרצליה בצפון ועד לכביש מס' 1 וצומת חולון בדרום. בעתיד תופעל המערכת גם בציר איילון דרום, עד מחלף חולות.

דיווחי תנועה בזמן אמת - ayalonhw.co.il

בשנת 2003 השיקה נתיבי איילון את אתר האינטרנט המתקדם והראשון מסוגו בישראל. באתר מוצגת מפה "חיה" ומפורטת המציגה את מצב התנועה בכביש בזמן אמת, ומאפשרת לכל נהג לקבל החלטות טרם צאתו לדרך. המידע המגיע ממערכת הבקרה מתורגם לצבעים המייצגים את מהירות התנועה בכביש, וכן מוצגים דיווחי תנועה עדכניים ו"מחשבון תזמונים" המספק זמני נסיעה משוערים. בשל העניין הרב נבדקת האפשרות להעברת המידע באמצעות הטלפון הסלולרי.

עודכן לאחרונה: שלישי, 17 אוגוסט 2010 10:55

 

על סדר היום

חמישי, 07 אוגוסט 2014
תקציבי בטיחות ופיתוח תשתיות
מינהל תשתיות ותיאום תחבורתי מודיע לכלל הרשויות המקומיות, כי המועד להגשת בקשות באמצעות הטופס המקוון לשנת 2015 הוא מה- 13/08/2014 ועד ה- 23/09/2014. מכתב רשמי בנושא נשלח לרשויות המקומיות.
ראשון, 09 מרץ 2014
ההרשמה לתכנית עתידים לניהול תשתיות תחבורה יוצאת לדרך
משרד התחבורה, עמותת ידידי עתידים והפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, קוראים לך להירשם לתכנית הצוערים "עתידים לניהול תשתיות תחבורה" ולהפוך למהנדס ומנהל תשתיות תחבורה בשירות הציבורי.
קרא עוד...
שני, 30 יולי 2012
תקציבי בטיחות ופיתוח תשתיות – עדכון מועד הגשה
מינהל תשתיות ותיאום תחבורתי יבשתי מודיע לכלל הרשויות המקומיות כי מועד הגשת דרישות הרשויות נדחה ל-1 בספטמבר, 2012. מכתב רשמי בנושא נשלח לרשויות המקומיות.
שני, 07 ינואר 2008
פרויקטים תחבורתיים בשיתוף הסקטור הפרטי - PPP- Public Private Partnership
PPP - Public Private Partnership הינה שיטה לביצוע פרויקטים ציבוריים באמצעות שיתוף הסקטור הפרטי. בשיטה זו, שהולכת ותופסת תאוצה בארץ ובעולם, ניתן לבצע פרויקטי תשתית מסוגים שונים כשחלק ניכר מהם מהווים פרויקטים תחבורתיים.
קרא עוד...

סקר - תחבורה יבשתית

פרוייקטים מועדפים לפיתוח בישראל בנושא:
 
קריאה חוזרת בטיחותית
קריאה חוזרת בטיחותית
תוצרים ודגמים של כלי רכב
תוצרים ודגמים של כלי רכב
שאלון משיט אופנוע ים
שאלון משיט אופנוע ים
תעודת משיט
בירור תוצאת מבחנים לקבלת תעודת משיט
לוח התמרורים הישראלי
לוח התמרורים הישראלי
ברור תוצאת מבחן מעשי
ברור תוצאת מבחן מעשי
טבלת הניקוד על עבירות תנועה
טבלת הניקוד על עבירות תנועה
דו''חות חקירה בטיחותיים
דו''חות חקירה בטיחותיים