הנתיב המהיר - מגיעים מהר יותר לתל-אביב!

  • גרסת הדפסה
  • דואר אלקטרוני
פרויקט "הנתיב המהיר" נועד להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית ולהפחית את עומסי התנועה בכניסה למטרופולין תל-אביב ובתוכו. הנתיב, שאורכו כ-13 ק"מ, משמש לתחבורה ציבורית ולרכב ובו 4 נוסעים ומעלה, וכן לרכב פרטי בתשלום אגרה.

100nativ_mahir

הפרויקט, שהוא הראשון מסוגו בישראל, בוצע בשיטת BOT (בדומה לכביש 6 ולמנהרות הכרמל) שבה היזם מממן ומקים את הפרויקט, ומתפעל אותו במשך 30 שנה. במסגרת המיזם הוסב הנתיב השמאלי בכביש ירושלים-תל-אביב, ממחלף נתב"ג עד מחלף לה גווארדיה, לנתיב מהיר, ובמקומו נסלל נתיב ימני נוסף. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ-400 מיליון שקל.

סרטון הנתיב המהיר

הנתיב המהיר -מהפכת התחבורה של ישראל

לאוטובוסים, למוניות שירות ולרכב המסיע 4 נוסעים ומעלה, הנסיעה בנתיב המהיר היא ללא תשלום. נהגים אחרים המשתמשים בנתיב מחויבים באגרה בתעריף משתנה, בהתאם לביקוש לנתיב המהיר.

הנתיב המהיר הוקם באחד הקטעים העמוסים ביותר במדינה, במיוחד בשעות הבוקר, שבו עוברים מידי יום יותר מ-100 אלף כלי רכב. זמן הנסיעה בנתיב הוא עד 11 דקות והמהירות המינימאלית היא 70 קמ"ש.

חשוב: מהנתיב המהיר לא ניתן לרדת במחלפי שפירים, גנות וקיבוץ גלויות.

אתר חנה וסע

בעל רכב פרטי: "חנה וסע" בראש שקט!

בעלי רכב פרטי מוזמנים לחנות בחניון "חנה וסע" הסמוך למחלף שפירים שבו כ-2000 מקומות חניה, ולנסוע באמצעות מערך מיניבוסים מהירים ("שאטלים") של חברת יונייטד, הפועל בשני מסלולים: קו סובב קריה לתל אביב וקו סובב בורסה לרמת גן- ובחזרה.
ההסעות בשני הקווים יוצאות בסמוך לאולם ההמתנה, בתדירות גבוהה וללא תשלום.
שירות ההסעות פועל בין השעות 23:00-6:00, בחלוקה לשעות שיא ושעות שפל. בשעות השיא,
6:30 - 9:30 ו- 15:30 - 19:00, ייצאו ההסעות בכל חמש דקות. בשאר השעות ייצאו ההסעות בכל 15 דקות.
קו סובב קריה
הקו ייצא ממתחם ה"חנה וסע" וייסע על דרך איילון עד מחלף השלום. משם ימשיך לדרך בגין, רחוב החשמונאים, רחוב קרליבך, רחוב אבן גבירול, רחוב קפלן וחזרה למתחם. לקו מספר תחנות ברחובות אלה בהן ניתן יהיה לרדת או לעלות על מנת לחזור לחניון.
קו סובב בורסה
הקו ייצא ממתחם ה"חנה וסע" וייסע על דרך איילון עד מחלף ארלוזורוב. משם ימשיך לרחוב שפע טל, דרך בגין, רחוב אהליאב, רחוב היצירה, רחוב אבא הלל, רחוב ז'בוטינסקי, רחוב זיסמן, דרך בגין, גשר מודעי, חניון תחנת רכבת מרכז וחזרה למתחם. גם לקו זה מספר תחנות ברחובות אלה בהן ניתן יהיה לרדת או לעלות על מנת לחזור לחניון.

אגרה דינאמית בהתאם לעומס

נהגי רכב פרטי שיעדיפו לנסוע במהירות ובנוחות בנתיב יחויבו בתשלום אגרה משתנה בהתאם לביקוש לנתיב המהיר. התשלום המינימאלי עומד על 7 ש"ח בשעות השפל וצפוי להיות כ-20 ש"ח בממוצע, אם כי הוא יכול להגיע עד 75 ש"ח בשעות העומס המירבי. גובה האגרה הנכון לאותו רגע מוצג בשילוט אלקטרוני במרחק 1.2 ק"מ לפני הכניסה לנתיב, כך שכל נהג יכול להחליט בזמן אם ברצונו להשתמש בנתיב.
  • הנסיעה בחיוב אוטומטי באמצעות כרטיס אשראי או חשבון בנק אפשרית רק למנויים. ההרשמה מתבצעת במוקד חברת "הנתיב המהיר" 3633*, באתר האינטרנט של החברה, או במוקד שירות הלקוחות במתחם "חנה וסע".
  • ניתן גם לשלם אגרה חד-פעמית במתחם "חנה וסע", בכרטיס אשראי או במזומן
  • נסיעה ללא מנוי או ללא תשלום חד-פעמי תחויב בקנס גבוה, בנוסף לתשלום האגרה

מי זכאי לשימוש חינם בנתיב המהיר?

  • אוטובוסים
  • רכב המסיע 4 נוסעים ומעלה רשאי לנסוע בנתיב ללא תשלום (בשעות לא עמוסות גם רכב עם 3 נוסעים), לאחר שעבר בנקודת בידוק בחניון "חנה וסע"
  • מוגבלי ניידות: רכב עם תג נכה בעת שנוהג או נוסע בו הנכה על שמו ניתן התג

תרומה לאיכות הסביבה ולאיכות החיים של כולנו

הנתיב המהיר ישפר את איכות החיים של משתמשי הכביש ושל כל תושבי ישראל. נוסף להפחתת העומס בכביש, יתרום הנתיב המהיר לירידה בזיהום האוויר והרעש, יחסוך דלק וימנע בלאי, יפחית את המתח והלחץ אצל הנהגים ואת שעות העבודה היורדות לטמיון.
הפטור מתשלום לרכב המסיע מספר נוסעים יעודד שימוש משותף ברכב - car pooling, והשימוש המוגבר בתחבורה הציבורית יתרום לבטיחות בדרכים ולהפחתת הגודש ובעיות החנייה ברחובות תל-אביב.

מידע נוסף במוקד "הנתיב המהיר" 3633* ובאתר האינטרנט
שים לב, הנך מופנה לאתר חיצוני שאינו שייך לאתר ממשלתי זה.

עודכן לאחרונה: שני, 22 יולי 2013 15:24

 

מבזקים - מינהל תשתיות

ראשון, 09 מרץ 2014
ההרשמה לתכנית עתידים לניהול תשתיות תחבורה יוצאת לדרך
משרד התחבורה, עמותת ידידי עתידים והפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, קוראים לך להירשם לתכנית הצוערים "עתידים לניהול תשתיות תחבורה" ולהפוך למהנדס ומנהל תשתיות תחבורה בשירות הציבורי.
קרא עוד...
שני, 30 יולי 2012
תקציבי בטיחות ופיתוח תשתיות – עדכון מועד הגשה
מינהל תשתיות ותיאום תחבורתי יבשתי מודיע לכלל הרשויות המקומיות כי מועד הגשת דרישות הרשויות נדחה ל-1 בספטמבר, 2012. מכתב רשמי בנושא נשלח לרשויות המקומיות.
שני, 07 ינואר 2008
פרויקטים תחבורתיים בשיתוף הסקטור הפרטי - PPP- Public Private Partnership
PPP - Public Private Partnership הינה שיטה לביצוע פרויקטים ציבוריים באמצעות שיתוף הסקטור הפרטי. בשיטה זו, שהולכת ותופסת תאוצה בארץ ובעולם, ניתן לבצע פרויקטי תשתית מסוגים שונים כשחלק ניכר מהם מהווים פרויקטים תחבורתיים.
קרא עוד...

סקר - תחבורה יבשתית

פרוייקטים מועדפים לפיתוח בישראל בנושא:
 

סרטונים והדמיות

המטרונית בחיפה והקריות
המטרונית בחיפה והקריות
מכונות שירות אוטומטיות
מכונות שירות אוטומטיות
היתר נהיגה לנהג חדש צעיר
היתר נהיגה לנהג חדש צעיר
נסיעת מבחן
נסיעת מבחן: תחבורה ציבורית VS רכב פרטי
כביש 6 - חוצה ישראל
כביש 6 - חוצה ישראל
בטיחות בהפעלת אופנוע ים
בטיחות בהפעלת אופנוע ים
לכל הסירטונים