משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים
עמוד הביתפרסומיםהודעות לעיתונותתחבורה יבשתיתלאחר עיכובים ודחיות של שנים: הממשלה תאשר ביום ראשון הצעת מחליטים של נתניהו וכץ להקמת קו רכבת מהיר בין תל אביב לאילת

לאחר עיכובים ודחיות של שנים: הממשלה תאשר ביום ראשון הצעת מחליטים של נתניהו וכץ להקמת קו רכבת מהיר בין תל אביב לאילת

החלופה המועדפת להקמת הקו לאילת: הקמת המסילה על ידי חברות בבעלות ממשלת סין. השר כץ: היכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם

היסטוריה. הממשלה תאשר ביום ראשון הקרוב הצעת החלטה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ,  להקים קו רכבת מאילת למרכז הארץ שישמש להסעת נוסעים ומטענים.

הרכבת לאילת תגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל.

השר כץ ציין כי מדובר במיזם בעל חשיבות אסטרטגית ולאומית רבה, שישמש גם חיבור מסילתי בין הים האדום לים התיכון ויאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה.

שר התחבורה הוסיף כי הפרויקט יאפשר בנוסף לממש את מדיניות משרד התחבורה לקירוב הפריפריה למרכז תוך חיזוק הקשר בין אילת למרכז הארץ. זאת בהתאם לתוכנית "נתיבי ישראל" שנועדה ליצור רשת כבישים מסילות ברזל שיחברו בקשר ישיר ומהיר את צפון הארץ ודרומה עם המרכז.

הצעת ההחלטה מציגה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם ייחודי בין ממשלות ישראל וסין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת המיזם באמצעות מימון מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום.

השר כץ ציין כי החלופה המובילה והמועדפת היא "החלופה הסינית". השר כץ ציין כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות בבעלות הממשלה עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ.

לישראל ולסין אינטרסים כלכליים ולאומיים משותפים רבים. בספטמבר 2011 נפגש השר כץ עם שר התחבורה הסיני בבייג'ין. במסגרת הפגישה סוכם על הקמת צוות עבודה לבחינת אפשרויות לגיבוש הסכם ייחודי בין הממשלות לקידום הפרויקט ואף הוכנה טיוטת הסכם לשיתוף פעולה בין משרדי התחבורה הישראלי והסיני.

הצעת ההחלטה קובעת כי הליכי התכנון הסטאטוטוריים יושלמו בלוח זמנים קצר, עד סוף השנה הנוכחית. קו הרכבת לאילת יושלם בתוך חמש שנים מיום אישור התוכניות הסטאטוטוריות של תוואי הרכבת. אישור התוכניות הסטאטוטוריות יחולק למספר קטעי תכנון כך שניתן יהיה לקדם את ביצוע כל מקטע שיאושר עוד בטרם מתן תוקף לתוכנית כולה.

תוואי המסילה בין אילת לתל אביב כולל ארבעה מקטעי תכנון עיקרים, שלושה מהם מחייבים תכנון סטטוטורי: הקטע הראשון- תל אביב- באר שבע מתבסס על המסילה הקיימת והמשודרגת, הקטע השני-באר שבע- דימונה (כ- 35 קילומטר) מחייב שדרוג והכפלת המסילה הקיימת, הקטע השלישי- דימונה- חצבה (כ- 65 קילומטר) מחייב שדרוג המסילה הקיימת והכפלת עד צין והקמה מצין עד חצבה, הכולל גם קטעי מנהור.  הקטע הרביעי - חצבה - אילת (כ-160 קילומטר) מחייב הקמת המסילה עד הכניסה הצפונית לאילת בסמוך לשדה התעופה הקיים ובמקביל לכביש הערבה.

מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ- 170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.

בתוואי המסילה יפעלו שתי רכבות נוסעים; רכבת אקספרס שתעבור דרך תחנת הרכבת בבאר שבע ורכבת נוספת שתעבור דרך שמונה תחנות חדשות שיוקמו לאורך התוואי, בסמוך לישובים מרכזיים. תחנות הרכבת יוקמו בחצבה, מרכז ספיר, פראן, יהל, יוטבתה, תמנע, בסמוך לשדה התעופה המקודם בימים אלה, שחורת ואילת.

השר כץ ציין כי על פי הצעת החלטה הממשלה יוקצה תקציב ראשוני של 150 מיליון שקל לתכנון סטטוטורי וקידום זמינות ראשוני מתוך תקציב תוכנית "נתיבי ישראל". אומדן עלות הקמת המיזם (על בסיס החלופה המועדפת) יוצג לממשלה במקביל להצגת החלופה המועדפת לאישור הממשלה.  

שר התחבורה ציין כי לצורך קידום המיזם תוקם מינהלת בחברה הלאומית לדרכים ובראשה יעמוד יו"ר דירקטוריון החברה, יאיר שמיר. המינהלת תעסוק בין השאר בקידום התכנון הסטאטוטורי והליכי החקיקה של הפרויקט, במידה וידרשו.
 

על סדר היום

שני, 22 מאי 2017
העברת הטיפול בהעברת בעלות, עיקול, שעבוד וביטול כלי צמ"ה
החל מ- 01/06/2017, יוכל כל בעל ציוד מכני הנדסי לבצע את הפעולות הבאות: העברת בעלות, שעבוד, עיקול וביטול כלי צמ"ה במחוזות הרישוי באזור מגוריו.
קרא עוד...העברת הטיפול בהעברת בעלות, עיקול, שעבוד וביטול כלי צמ"ה
רביעי, 29 מרץ 2017
מידע לציבור אודות החזר אגרת רישיון נהיגה ליורשי המנוח
אנו מבקשים להביא לידיעת הציבור, כי בעת פטירתו של אדם, אשר היה ברשותו רישיון נהיגה בר תוקף, רשאים יורשיו לדרוש החזר יחסי בגין אגרת הרישיון ששולמה, על פי תקנות התעבורה.
קרא עוד...מידע לציבור אודות החזר אגרת רישיון נהיגה ליורשי המנוח
חמישי, 23 מרץ 2017
החל מ- 26 במרץ 2017 משרד הרישוי בחולון נסגר ל-3 חודשים לרגל שיפוצים
אנו משדרגים את משרד הרישוי בחולון, המשרת את מרבית תושבי גוש דן, כדי שנוכל לספק לכם שירות טוב יותר, בסביבה נעימה ובתנאים הולמים.
קרא עוד...החל מ- 26 במרץ 2017 משרד הרישוי בחולון נסגר ל-3 חודשים לרגל שיפוצים
לוח התמרורים הישראלי
לוח התמרורים הישראלי
טבלת הניקוד על עבירות תנועה
טבלת הניקוד על עבירות תנועה
קריאה חוזרת בטיחותית
קריאה חוזרת בטיחותית
תוצרים ודגמים של כלי רכב
תוצרים ודגמים של כלי רכב
שאלון משיט אופנוע ים
שאלון משיט אופנוע ים
תעודת משיט
בירור תוצאת מבחנים לקבלת תעודת משיט
דו''חות חקירה בטיחותיים
דו''חות חקירה בטיחותיים
למעלה