משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים
עמוד הביתפרסומיםהודעות לעיתונותתחבורה יבשתיתלאחר עיכובים ודחיות של שנים: הממשלה תאשר ביום ראשון הצעת מחליטים של נתניהו וכץ להקמת קו רכבת מהיר בין תל אביב לאילת

לאחר עיכובים ודחיות של שנים: הממשלה תאשר ביום ראשון הצעת מחליטים של נתניהו וכץ להקמת קו רכבת מהיר בין תל אביב לאילת

החלופה המועדפת להקמת הקו לאילת: הקמת המסילה על ידי חברות בבעלות ממשלת סין. השר כץ: היכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם

היסטוריה. הממשלה תאשר ביום ראשון הקרוב הצעת החלטה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ,  להקים קו רכבת מאילת למרכז הארץ שישמש להסעת נוסעים ומטענים.

הרכבת לאילת תגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל.

השר כץ ציין כי מדובר במיזם בעל חשיבות אסטרטגית ולאומית רבה, שישמש גם חיבור מסילתי בין הים האדום לים התיכון ויאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה.

שר התחבורה הוסיף כי הפרויקט יאפשר בנוסף לממש את מדיניות משרד התחבורה לקירוב הפריפריה למרכז תוך חיזוק הקשר בין אילת למרכז הארץ. זאת בהתאם לתוכנית "נתיבי ישראל" שנועדה ליצור רשת כבישים מסילות ברזל שיחברו בקשר ישיר ומהיר את צפון הארץ ודרומה עם המרכז.

הצעת ההחלטה מציגה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם ייחודי בין ממשלות ישראל וסין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת המיזם באמצעות מימון מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום.

השר כץ ציין כי החלופה המובילה והמועדפת היא "החלופה הסינית". השר כץ ציין כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות בבעלות הממשלה עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ.

לישראל ולסין אינטרסים כלכליים ולאומיים משותפים רבים. בספטמבר 2011 נפגש השר כץ עם שר התחבורה הסיני בבייג'ין. במסגרת הפגישה סוכם על הקמת צוות עבודה לבחינת אפשרויות לגיבוש הסכם ייחודי בין הממשלות לקידום הפרויקט ואף הוכנה טיוטת הסכם לשיתוף פעולה בין משרדי התחבורה הישראלי והסיני.

הצעת ההחלטה קובעת כי הליכי התכנון הסטאטוטוריים יושלמו בלוח זמנים קצר, עד סוף השנה הנוכחית. קו הרכבת לאילת יושלם בתוך חמש שנים מיום אישור התוכניות הסטאטוטוריות של תוואי הרכבת. אישור התוכניות הסטאטוטוריות יחולק למספר קטעי תכנון כך שניתן יהיה לקדם את ביצוע כל מקטע שיאושר עוד בטרם מתן תוקף לתוכנית כולה.

תוואי המסילה בין אילת לתל אביב כולל ארבעה מקטעי תכנון עיקרים, שלושה מהם מחייבים תכנון סטטוטורי: הקטע הראשון- תל אביב- באר שבע מתבסס על המסילה הקיימת והמשודרגת, הקטע השני-באר שבע- דימונה (כ- 35 קילומטר) מחייב שדרוג והכפלת המסילה הקיימת, הקטע השלישי- דימונה- חצבה (כ- 65 קילומטר) מחייב שדרוג המסילה הקיימת והכפלת עד צין והקמה מצין עד חצבה, הכולל גם קטעי מנהור.  הקטע הרביעי - חצבה - אילת (כ-160 קילומטר) מחייב הקמת המסילה עד הכניסה הצפונית לאילת בסמוך לשדה התעופה הקיים ובמקביל לכביש הערבה.

מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ- 170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.

בתוואי המסילה יפעלו שתי רכבות נוסעים; רכבת אקספרס שתעבור דרך תחנת הרכבת בבאר שבע ורכבת נוספת שתעבור דרך שמונה תחנות חדשות שיוקמו לאורך התוואי, בסמוך לישובים מרכזיים. תחנות הרכבת יוקמו בחצבה, מרכז ספיר, פראן, יהל, יוטבתה, תמנע, בסמוך לשדה התעופה המקודם בימים אלה, שחורת ואילת.

השר כץ ציין כי על פי הצעת החלטה הממשלה יוקצה תקציב ראשוני של 150 מיליון שקל לתכנון סטטוטורי וקידום זמינות ראשוני מתוך תקציב תוכנית "נתיבי ישראל". אומדן עלות הקמת המיזם (על בסיס החלופה המועדפת) יוצג לממשלה במקביל להצגת החלופה המועדפת לאישור הממשלה.  

שר התחבורה ציין כי לצורך קידום המיזם תוקם מינהלת בחברה הלאומית לדרכים ובראשה יעמוד יו"ר דירקטוריון החברה, יאיר שמיר. המינהלת תעסוק בין השאר בקידום התכנון הסטאטוטורי והליכי החקיקה של הפרויקט, במידה וידרשו.
 

על סדר היום

שני, 17 יולי 2017
תנאים לקבלת רישיון יבואן ישיר או עקיף
אגף הרכב ושירותי תחזוקה מפרסם הוראת נוהל שמטרתה להסדיר את התנאים לקבלת רישיון יבואן ישיר או עקיף לרכב הפטור מחובת רישום ורישוי, גרור, נתמך, טרקטור, טרקטור משא, מכונה ניידת (למעט עגורן נייד שהוא מכונת הרמה בעלת זרוע המורכבת על שלדה משולבת שכושר ההרמה שלה עולה על 150 טון).
קרא עוד...תנאים לקבלת רישיון יבואן ישיר או עקיף
חמישי, 29 יוני 2017
סניף הרישוי נתניה יהיה סגור לקבלת קהל בשבוע שבין 02-07/07/2017
בימים אלה יבוצעו עבודות בתוך הסניף במטרה לשפר את השירות ואת חווית ההמתנה לציבור הרחב.
קרא עוד...סניף הרישוי נתניה יהיה סגור לקבלת קהל בשבוע שבין 02-07/07/2017
שלישי, 13 יוני 2017
אגף הרכב ושירותי תחזוקה מפרסם את עיקרי החלטת שימוע שהתקיים לאחרונה בנושא יבוא אישי של רכב לישראל
לאחרונה התקיים שימוע באגף הרכב ושירותי תחזוקה בשל חשש ממשי כי יבוא אישי של רכב לישראל נעשה באמצעות צד ג', שאיננו בעל רישיון לתיווך ביבוא אישי לפי סעיף 68 לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, תשע"ו-2016 (להלן-חוק הרישוי).
קרא עוד...אגף הרכב ושירותי תחזוקה מפרסם את עיקרי החלטת שימוע שהתקיים לאחרונה בנושא יבוא אישי של רכב לישראל
לוח התמרורים הישראלי
לוח התמרורים הישראלי
טבלת הניקוד על עבירות תנועה
טבלת הניקוד על עבירות תנועה
קריאה חוזרת בטיחותית
קריאה חוזרת בטיחותית
תוצרים ודגמים של כלי רכב
תוצרים ודגמים של כלי רכב
שאלון משיט אופנוע ים
שאלון משיט אופנוע ים
תעודת משיט
בירור תוצאת מבחנים לקבלת תעודת משיט
דו''חות חקירה בטיחותיים
דו''חות חקירה בטיחותיים
למעלה