משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים
עמוד הביתפרסומיםהודעות לעיתונותתחבורה יבשתיתהיסטוריה: החלה כריית מנהרות הקו האדום מתחת לאדמת תל אביב וגוש דן

היסטוריה: החלה כריית מנהרות הקו האדום מתחת לאדמת תל אביב וגוש דן

השר כץ: רבים חתמו על הצהרות ותוכניות ורבים הניחו אבני פינה, אנחנו מבצעים, המציאות שאנו יוצרים כאן בגוש דן בעוד שנים ספורות תיראה אחרת

הבוקר (יום ראשון) החלה כריית מנהרות הרכבת הקלה של הקו האדום בתל אביב, ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן. מכונת הכרייה הראשונה (TBM)  תעבור מתחת לדרך איילון ותמשיך לנוע לעבר התחנות התת קרקעיות של הקו האדום בתל אביב - ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית וקרליבך.  

שמה הנבחר של המכונה הוא "גולדה" ואליה יצטרפו בחודשים הקרובים שבע מכונות נוספות שיעבדו במקביל ויכרו בצמדים את המקטע התת קרקעי של הקו: 12 ק"מ בתחומי הערים בני-ברק, רמת-גן ותל-אביב.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ,  ציין כי שמה של מכונת ה-TBM  הראשונה, נבחר ע"ש גולדה מאיר, האישה הראשונה שכיהנה כראש ממשלת ישראל וגם הניחה כאן את אבן פינה הראשונה, אחת משש אבני הפינה שהונחו אז. "אנחנו כרגע מפעילים את מכונת גולדה לחפור מהר ולהגיע ליעד", אמר השר כץ.

דקות ספורות לפני שהחלה מכונת הכרייה הענקית לפעול אמר שר התחבורה, כי ישראל נמצאת בצומת הכרעה מנהיגותית. "מנהיג נמדד בפרמטר אחד ויחיד: יכולתו לשנות את המציאות לטובה. המציאות אינה גזירת גורל, היא מעשה ידי אדם. תפקידנו לחולל בה תמורות, הציונות שינתה מציאות ויצרה יש מאין. מדינה יהודית כנגד כל הסיכויים. שיבת ציון של ממש. מיליוני יהודים מצאו כאן בית אישי ולאומי", הוסיף השר כץ.

שר התחבורה אמר כי מיזם הרכבת הקלה הוא דוגמא מובהקת ליכולת לקבל החלטות. לדבריו, עוצמת הבעיות והאתגרים במיזם הזה הרתיע רבים ומנעה את יישום האתגר התחבורתי הזה במשך למעלה מארבעה עשורים. "מנהיגות לא נרתעת מאתגרים. מנהיגות חותרת למגע, דוחפת לביצוע ללא הפסקה על מנת לממש מדיניות משנה מציאות. רבים חתמו על הצהרות ותכניות.  רבים הניחו אבני פינה. אנחנו מבצעים. המציאות שתהיה כאן ובגוש דן כולו בעוד שנים ספורות. המציאות הזאת תהיה ותראה אחרת", ציין כץ.

מכונות ה-  TBMשיפעלו הן באורך של 115 מטרים כל אחת, בקוטר של כ-  7.5 מ' ומשקלה כ- 900 טון. 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG  נמצאים בתוך המכונה בכל רגע נתון. קצב ההתקדמות של כל אחת הנו עד  10 מ' ליום, תוך שהן קודחות בקרקע, מפנות את עודפי העפר, ומדפנות את המנהרה בטבעות בטון. הכרייה תתבצע בעומק האדמה מבלי לגרום לרעידות או להפרעות על פני השטח.

השר  כץ אמר עוד במהלך הטקס: ״ההחלטות שקיבלתי בשלוש הממשלות  האחרונות כשר התחבורה משנות את המציאות ללא היכר .אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז, מייצרים שינוי חברתי, מצמצמים פערים, בונים כלכלה וסוללים מסילות לשלום אזורי". "מיזם הרכבת הקלה הוא דוגמא מובהקת ליכולת לקבל החלטה. עוצמת הבעיות והאתגרים במיזם הזה הרתיע רבים ומנעה את יישום האתגר התחבורתי הזה במשך למעלה מארבעה עשורים. כוחות רדיקלים עסוקים ביצירת מנהרות תופת וטיהור אתני ודתי בעוד אנחנו בונים מנהרות ומסילות לשלום, לשגשוג ולקדמה, אמר כץ"



 

על סדר היום

שלישי, 13 יוני 2017
אגף הרכב ושירותי תחזוקה מפרסם את עיקרי החלטת שימוע שהתקיים לאחרונה בנושא יבוא אישי של רכב לישראל
לאחרונה התקיים שימוע באגף הרכב ושירותי תחזוקה בשל חשש ממשי כי יבוא אישי של רכב לישראל נעשה באמצעות צד ג', שאיננו בעל רישיון לתיווך ביבוא אישי לפי סעיף 68 לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, תשע"ו-2016 (להלן-חוק הרישוי).
קרא עוד...אגף הרכב ושירותי תחזוקה מפרסם את עיקרי החלטת שימוע שהתקיים לאחרונה בנושא יבוא אישי של רכב לישראל
ראשון, 04 יוני 2017
הארכת תוקף ההנחות למקבלי קצבאות שארים והשלמת הכנסה
משרד התחבורה האריך את תוקף ההנחות למקבלי קצבאות שארים והשלמת הכנסה על פי חוק הביטוח הלאומי, הקיימים כיום, עד לתום שנת 2017.
קרא עוד...הארכת תוקף ההנחות למקבלי קצבאות שארים והשלמת הכנסה
שני, 22 מאי 2017
העברת הטיפול בהעברת בעלות, עיקול, שעבוד וביטול כלי צמ"ה
החל מ- 01/06/2017, יוכל כל בעל ציוד מכני הנדסי לבצע את הפעולות הבאות: העברת בעלות, שעבוד, עיקול וביטול כלי צמ"ה במחוזות הרישוי באזור מגוריו.
קרא עוד...העברת הטיפול בהעברת בעלות, עיקול, שעבוד וביטול כלי צמ"ה
לוח התמרורים הישראלי
לוח התמרורים הישראלי
טבלת הניקוד על עבירות תנועה
טבלת הניקוד על עבירות תנועה
קריאה חוזרת בטיחותית
קריאה חוזרת בטיחותית
תוצרים ודגמים של כלי רכב
תוצרים ודגמים של כלי רכב
שאלון משיט אופנוע ים
שאלון משיט אופנוע ים
תעודת משיט
בירור תוצאת מבחנים לקבלת תעודת משיט
דו''חות חקירה בטיחותיים
דו''חות חקירה בטיחותיים
למעלה