עמוד הבית - תחבורה ציבורית
עמוד הביתרישוי ופיקוחתחבורה ציבוריתאוטובוסים - מידע לנהג ולנוסעהגשת תלונה על התנהלות בקווי תחבורה ציבורית

הגשת תלונה על התנהלות בקווי תחבורה ציבורית

אם קיבלתם שירות לקוי או פוגעני מהנהג, או שאינכם מרוצים מרמת השירות או מכל נושא אחר שבאחריות חברת האוטובוסים, זכותכם ואף חובתכם להתלונן בפני החברה, לפי הפרטים המופיעים ב אתר החברה.

חברת האוטובוסים מחויבת לאשר את קבלת פנייתכם תוך 7 ימים, ולהודיע לכם תוך 14 ימים על תוצאות הבדיקה ועל תגובתה לפנייה. זכותכם לעקוב אחר הטיפול בפנייה ולדרוש שהיא תטופל עד לפתרונה.

רצוי לפנות קודם כל אל חברת האוטובוסים המפעילה את הקווים באזורכם. במקרה שלא קיבלתם ממנה מענה מספק, ניתן לפנות אל משרד התחבורה.

אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה מטפל  בתלונות  על התנהלות בקווי השירות בתחבורה הציבורית (אוטובוסים ומוניות) בגין:
התנהגות נהג, שימוש של נהג בשפה לא נאותה, אי הזדהות של הנהג על פי דרישת הנוסע, תנאי נסיעה, אירועים חריגים, לרבות מקרי אלימות פיזית או מילולית או הטרדה אחרת כלפי הנוסעים והרקע להם.
תלונות בנושא קווים בהם הנוסעים נוהגים לשבת בצורה נפרדת: הסדרי ישיבה באוטובוס, הטרדת הנוסע ע"י הנוסעים האחרים באשר למקום ישיבה באוטובוס, התערבות הנהג בסדרי הישיבה באוטובוס, התערבות הנהג בכל הנוגע לביצוע ההפרדה בכלל, אופן יידוע ההפרדה לנוסעים, תפקוד הנהג בעת אירועים חריגים, התנהלות מפעיל השירות בכל הנוגע לביצוע ההפרדה.

בהגשת תלונה יש לציין
  • פרטים מלאים של המתלונן: מספר זהות, כתובת למשלוח דואר וטלפון (נייד) לבירורים
  • מקום, תאריך ושעת האירוע
  • מספר הרישוי של האוטובוס, פרטי הנהג ומספר הקו
  • תיאור קצר של האירוע
  • מסמכים רלוונטיים כגון כרטיס נסיעה, קבלות על הוצאות שנגרמו לכם, תכתובות קודמות וכד'.

מגבלות על הגשת תלונה

כדי למנוע כפילויות ולהבטיח טיפול הולם בתלונתכם, לא יטופלו תלונות במקרים הבאים:
  • תלונה על עניין הנדון או שהוכרע בבית משפט
  • תלונות המטופלות במקביל במשרד מבקר המדינה, במשטרה או ברשות ציבורית אחרת
  • תלונה שהוגשה לאחר יותר מחודשיים מיום האירוע
  • דרישה לפיצוי כספי מגוף חיצוני, כגון חברת האוטובוסים

במקרה והתלונה תעבור להליך חקירתי, המתלונן יתבקש להגיע ולתת עדות בבית משפט.

הדרכים האפשריות להגשת התלונה

אם פנייתכם לא טופלה לשביעות רצונכם ע"י חברת האוטובוסים ניתן להגיש תלונה בדרכים הבאות:
  1. באמצעות טופס מקוון להגשת תלונה על התנהלות בקווי תחבורה ציבורית
  2. ישירות אל נציב תלונות הציבור במשרד התחבורה - במידה והתלונה לא תטופל באופן משביע רצון, ניתן לפנות בצירוף ההתכתבות שנערכה בנושא

עודכן לאחרונה: רביעי, 20 יולי 2016 09:35

 

על סדר היום

ראשון, 04 יוני 2017
הארכת תוקף ההנחות למקבלי קצבאות שארים והשלמת הכנסה
משרד התחבורה האריך את תוקף ההנחות למקבלי קצבאות שארים והשלמת הכנסה על פי חוק הביטוח הלאומי, הקיימים כיום, עד לתום שנת 2017.
קרא עוד...הארכת תוקף ההנחות למקבלי קצבאות שארים והשלמת הכנסה
שני, 20 מרץ 2017
הערכות משרד התחבורה לשביתת אגד
ביום ג' ה- 21.03.2017 צפויה חברת אגד להשבית את קווי התחבורה הציבורית שבהפעלתה.
משרד התחבורה נערך למתן מענה בצירים חיוניים.
קרא עוד...הערכות משרד התחבורה לשביתת אגד
חמישי, 09 מרץ 2017
טקס סיום קורס רכז תחבורה ציבורית לאוכלוסייה ערבית
על מנת לצמצם ולסגור את הפער הקיים כיום בין השירות לאוכלוסייה הכללית לשירות לאוכלוסייה הערבית, יש צורך בהשקעה משולבת של שיפור תשתיות והגדלת היצע השירות והסובסידיה הנחוצה להפעלתו.
קרא עוד...טקס סיום קורס רכז תחבורה ציבורית לאוכלוסייה ערבית
ראשון, 01 ינואר 2017
הכרמלית מצטרפת למערך התחבורה הציבורית בחיפה!
מ- 01.01.2017 נוסעים בכרמלית באמצעות רב-קו.
קרא עוד...הכרמלית מצטרפת למערך התחבורה הציבורית בחיפה!
למעלה