הובלת מטענים

הסדרי חקיקה

						100_mitanim.jpg
במהלך השנים נעשו ניסיונות רבים להסדיר את תחומי הניהול והבטיחות בענף ההובלה באמצעות ועדות מייעצות, אמצעים מינהליים, צווים וחקיקה. ב-1978 נקבעו הסדרים חוקיים ראשונים, ובעקבותיהם חויבו כל חברות ההובלה בקבלת רישיון מהמפקח על התעבורה, לאחר שיעמדו בתנאי סף של בטיחות וחוסן כלכלי. בין השאר, נדרש מחברות ההובלה להעסיק מנהל מקצועי ומוסמך וקצין בטיחות המתמחה בתעבורה, ולהחזיק מבנה מתאים למשרדים וחניה למשאיות. בשנות ה-80 נקבעו הסדרים נוספים להובלת חומרים מסוכנים ודלקים.
1 חוק שירותי הובלה
2 הבטיחות מעל הכל

על סדר היום

ראשון, 03 אוגוסט 2014
הנחיות התגוננות למשנעי חומ"ס
בעקבות המצב הביטחוני השורר בארצנו, פיקוד העורף מעדכן הנחיות התגוננות לכלל האזרחים במצבים משתנים.
קרא עוד...הנחיות התגוננות למשנעי חומ"ס
רביעי, 26 פברואר 2014
הובלה יבשתית בחירום
משרד התחבורה מעדכן את רשימת המפעלים החיוניים וכלי הרכב הזמינים במשק בשעת חירום.
קרא עוד...הובלה יבשתית בחירום
שלישי, 24 ינואר 2012
בעלי הסמכה כאחראי בטיחות להובלת חומרים מסוכנים יידרשו לעבור קורס ריענון
אגף מטענים ומל"ח מפרסם הוראה חדשה בדבר ביצוע רענון (השתלמות) אחת לשנתיים לכל בעל הסמכה כאחראי בטיחות בשינוע חומרים מסוכנים.
קרא עוד...בעלי הסמכה כאחראי בטיחות להובלת חומרים מסוכנים יידרשו לעבור קורס ריענון
שלישי, 23 אוגוסט 2011
רישיונות כלי רכב מסחריים בהם שם בעל הרכב אינו תואם לשם המוביל
מבדיקה שערכנו נמצא כי ברישיונות מוביל מסוימים קיימים כלי רכב שאינם בבעלות המוביל, זאת בניגוד לחוק שירותי ההובלה התשנ"ז - 1997 ותקנותיו.
קרא עוד...רישיונות כלי רכב מסחריים בהם שם בעל הרכב אינו תואם לשם המוביל
למעלה